روبریک سنجش کلاسی عادلانه: برازش مدل چندبعدی پاسخ مدرج

علی بنی اسدی؛ کیوان صالحی؛ ابراهیم خدایی؛ خسرو باقری؛ بلال ایزانلو

دوره 13، شماره 49 ، مهر 1401، ، صفحه 31-51

https://doi.org/10.22054/jem.2023.63328.2219

چکیده
  هدف پژوهش حاضر بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی روبریک سنجش کلاسی عادلانه بر اساس نظریه سؤال- پاسخ بود؛ به این منظور نمونه‌ای شامل 511 دانشجوی دانشگاه تهران به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند و به سؤال‌های روبریک پاسخ دادند. در این مرحله و به‌منظور تعیین کاربرد مدل‌های تک‌بعدی یا چندبعدی، روش‌های دیتکت و تحلیل موازی به کار رفت که ...  بیشتر